Hoe haal je het meeste uit de kansen?
SolarParking biedt innovatieve solar carports aan en heeft het breedste assortiment aan modellen in de markt. Parkeerplaatsen worden zo omgebouwd tot energiecentrales. Oprichter Bart Doornbos zag de potentie van deze duurzame oplossing, maar de groei van het bedrijf liep vast. Zonder een gestructureerde aanpak was het lastig om prioriteiten te stellen. Wat moest eerst? Hoe haal je het meeste uit de kansen?
Onze rol: Groeiplan
Wij gingen aan de slag met de Groeifocus-methodiek. We startten met een intensieve kick-off sessie. We brachten doelen en uitdagingen in kaart. We stelden een One Page Strategy en One Page Business Planning op. Zo kreeg SolarParking een concrete roadmap voor de komende jaren. Met focus op klantgedreven sales, gestructureerd projectmanagement en een financieringsplan.
Impact: 200.000 zonnepanelen en verdubbeling omzet
Sinds het opstellen van het groeiplan in 2023 groeit SolarParking in lijn met de gestelde doelen. Inmiddels zijn er meer dan 200.000 zonnepanelen geïnstalleerd en zijn er succesvolle projecten gerealiseerd in zowel Nederland als België. SolarParking werkt inmiddels samen met grote bedrijven zoals Unica, Eneco, Verizon, KiesZon, Fudura, AFAS Software en Edge Amsterdam. Dankzij de vastgestelde prioriteiten en een gestructureerde aanpak komen er dagelijks nieuwe aanvragen binnen, waarvan een groot aantal leidt tot nieuwe projecten.
De verwachting is dat SolarParking in 2025 opnieuw zijn omzet verdubbelt. Door helder inzicht en een strategische aanpak konden we SolarParking helpen de groeikansen te benutten en duurzaam te schalen.
"Dankzij KplusV en hun Groeifocus-methodiek maken wij onze groeiambitie waar!"
Bart Doornbos, Directeur SolarParking