(Inhoud van deze video is gemaakt in samenwerking met Economie071)
Voordat je aan de slag gaat met een digitale strategie moet je jezelf een aantal vragen stellen. Op welke onderwerpen moet je inzetten en op welke juist niet? Als je dat goed weet, heb je de basis voor een digitale strategie. Daarmee vergroot je de kans op succes, want je weet dat je aan de slag gaat met onderwerpen die voor jouw bedrijf zeer relevant zijn. Het vormgeven van een digitale strategie gaat dan ook in drie stappen. Wil jij jouw digitale strategie vormgeven?
Neem contact op met Dwayne van der KlugtWat zijn de sterktes en zwaktes? Wat zijn de belangrijkste processen? En waar zien we kansen voor groei of juist problemen?
Welke digitale trends kunnen mijn bedrijf positief of negatief beïnvloeden. Denk aan social media of cyber criminaliteit.
Dat doe je door stap 1 en 2 bij elkaar te brengen. Daaruit blijkt dan waar de echte kansen liggen voor jouw onderneming. Zo kun je erachter komen dat je meer leads nodig hebt en dus aan de slag wil met digital marketing. Of misschien heb jij helemaal geen leads nodig, maar kost jouw administratie je veel te veel tijd. Dan kun je aan de slag met administratiesoftware. Vervolgens kun je je daar vol op focussen en kun je andere digitaliseringskansen, voor nu, even laten liggen.